Assistant Services Verzekering

Assistant Services Verzekering

Allianz Global Assistance biedt de Assistant Services aan. Vier innovatieve producten die zijn ontwikkeld om de reiziger bij te staan op reis. Prettige vakanties kunnen plots omslaan. Terreurdreiging of een natuurramp, persoonlijke eigendommen kwijt, kind uit het oog verloren of zelf bij een ongeval betrokken zijn. Een vakantieganger wordt ineens slachtoffer en heeft direct hulp nodig. Met de slimme Assistant Services biedt Allianz Global Assistance deze hulp.

 Alle Assistant Services op een rij

  1. SMS Assistant
    Door middel van een SMS bericht als eerste op de hoogte bij dreiging en gevaar.
  2. Luggage Assistant
    Verloren bagage snel weer terug bij de eigenaar.
  3. Kid Assistant
    Kid Assistant herenigt ouders met hun uit het oog verloren kind.
  4. Life Assistant
    Life Assistant zorgt ervoor dat hulpverleners in geval van nood de juiste medische gegevens ontvangen.

 Prijzen

 Assistant Service 

Prijs eerste jaar 

Prijs per jaar na verlening

SMS Assistant*

Gratis

Gratis

Luggage Assistant

€12,95

€8,95

Kid Assistant 

 €9,95 

€4,95

Life Assistant

 €9,95

 €4,95

 * SMS Assistant alleen beschikbaar indien tenminste één van de andere Assistant Services wordt afgesloten. 

SMS Assistant \"https://www.allianz-assistance.nl/Extranet/upload/6_447.gif\"  

Internationale veiligheidsspecialisten verzamelen 24/7 informatie over landen en regio´s in de hele wereld. Gebruikers van de SMS Assistant, laten via www.assistant-services.nl weten waar en wanneer ze op vakantie zijn. Mochten er zich in die periode en regio problemen voordoen zoals een natuurramp of politieke onrust, dan worden ze hierover per sms geïnformeerd. Dit werkt vaak nog sneller dan de informatievoorziening via radio of tv. In de SMS staat aangegeven in welke categorie het alarm valt. Hierbij staat categorie 1 voor alertheid en categorie 5 voor direct evacueren. Bij situaties die in categorie 3 tot en met 5 vallen, wordt ook meteen het telefoonnummer van de lokale Nederlandse ambassade meegestuurd. Er kan dan contact met hen worden opgenomen om te vragen wat te doen. Dat is wel zo’n veilig idee.

Luggage Assistant \"https://www.allianz-assistance.nl/Extranet/upload/6_447.gif\"  

Koffer kwijt? Sleutels weg? Tas verloren? Geen nood! Met de Luggage Assistant is het snel weer terecht. Gebruikers bevestigen de Luggage Assistant labels en stickers aan de voorwerpen die ze bij verlies snel weer terug willen hebben. Wanneer een item wordt verloren en door iemand gevonden wordt, kan de vinder contact opnemen via het telefoonnummer op het label of de sticker. Met behulp van de ID-code neemt Luggage Assistant contact op met  de eigenaar. Hij kan de spullen dan bij de vinder ophalen. Is de afstand tussen vinder en eigenaar te groot? Dan kan er gebruik worden gemaakt van een koerier. Door het gebruik van een unieke ID-code zijn adresgegevens op eigendommen verleden tijd en dat is wel zo veilig.

 Kid Assistant \"https://www.allianz-assistance.nl/Extranet/upload/6_447.gif\"  

Het is de nachtmerrie van elke ouder; kind kwijt. Speciaal voor dit soort situaties heeft Allianz Global Assistance de Kid Assistant ontwikkeld. Jonge kinderen dragen een polsbandje met telefoonnummer en een ID-code. Om Kid Assistant te gebruiken worden contactgegevens gekoppeld aan de unieke ID-code. Wanneer een kind zoek raakt en wordt opgevangen door een behulpzame volwassene, kan deze persoon bellen met het telefoonnummer dat op het polsbandje vermeld staat. Middels de ID-code worden de ouders of andere contactpersonen snel achterhaald. Kid Assistant belt direct de telefoonnummers die zijn opgegeven bij het activeren van de service. De vinder wordt zo met  de ouder of met een van de andere twee opgegeven contactpersonen in contact gebracht. Zijn alle drie de contactpersonen niet bereikbaar? Dan worden er SMS berichten verstuurd naar de opgegeven telefoonnummers. Indien nodig vergoedt Allianz Global Assistance ook de taxikosten die nodig zijn om ouders en kind te herenigen.

Life Assistant \"https://www.allianz-assistance.nl/Extranet/upload/6_447.gif\"  

Het kan altijd en overal gebeuren: een ongeval en niet meer aanspreekbaar zijn. Dankzij Life Assistant weten hulpverleners om wie  het gaat en welke hulp ze moeten of mogen geven. Dit werkt eenvoudig door de ID-code en het telefoonnummer die vermeld staan op de stickers, polsband en halsketting. Voorafgaand aan de reis vult de gebruiker zijn medische gegevens in, in een beveiligde database en koppelt deze aan de unieke ID-code. Wij adviseren altijd de polsband of halsketting te dragen en de stickers te bevestigen op een zichtbare plek. In geval van nood kunnen hulpverleners contact opnemen met Life Assistant en de unieke ID-Code doorgeven. Life Assistant geeft vervolgens de essentiële medische informatie die zij nodig hebben om de gebruiker goed te kunnen behandelen. Daarnaast worden de familieleden en/of verzekeraars direct geïnformeerd. Dit systeem werkt wereldwijd en is 24/7 in 17 talen beschikbaar.


Dienstverleningsdocumenten   -   Contact